Patiëntbeoordelingen en accreditatie 2014

Op gezette tijden wordt u als patiënt gevraagd de praktijk te beoordelen
Dit onderzoek vindt eens per 2 à 3 jaar plaats en gebeurt door de huisarts in opleiding, onder supervisie van de huisarts of in het kader van een praktijkaccreditatie. Ons laatste onderzoek was in de zomer van 2014
Dit betrof vragen in het kader van een accreditatietraject en laat zien hoe we gewaardeerd worden en waar we dingen zouden kunnen verbeteren

Wat er zoal gemeten is:

  • de gemiddelde waardering van de huisartsen was een 8,5
  • de gemiddelde wachttijd in de spreekkamer was 10,3 min.
  • een grote tevredenheid over de spreekuurorganisatie
  • dat we meer folders mee zouden kunnen geven.
  • dat we "het telefonisch te spreken krijgen van de huisarts" nog kunnen verbeteren
  • een korte wachttijd voor de telefoon, 2 x korter dan gemiddeld.
  • de praktijk uitstekend bereikbaar is.
  • De gemiddelde tevredenheidsscore was een 7.9

De praktijk is in november volledig doorgelicht in het kader van een NPA praktijkaccreditatie.
Het resultaat was uitstekend, zodat we vanaf november 2014 het NHG keurmerk hebben gekregen.